follow | dash
Fearless
Koreaaaa: part one :)
Monday, November 26, 2012 @ 12:10 PM | 0 yeolli(s)

Assalammualaikum. Heyyo, pic dekat atas tu di Nami Island. Seperti yang aku cakap, aku akan cerita pasal Korea after my last entry which is I'm writing right now. Sebelum start apaapa, kita baca bismilah dulu. Dah baca kan? Okey, first of all, details about le vacation:

How long at Korea: Seven days.
Staying at: Uljiro.
Going with who: Bigggggggggggg family :)
Season over there : Dunno. Autumm turning to snowy I guess :L

Waktu naik flight, aku super bosan. So, aku buka diary and tulis something. Aku nak share ngan korang sebab aku baik. Lololol. Korang kena bersyukur sangat tau boleh baca diary aku. Bukan senang nak baca diary orang. Hoho. Terasa macam very important person lah pula. Hikhok.

Airasia X (to Incheon), daylight, school's over. Heading to Korea. Woo~ Sekarang ibu tengah minta air. 50 minutes and we're landing. Buruk tulisan kan? Sebab tak biasa dowh. Tangan macam nak membeku. Padahal still dalam flight. Macam pfft je kan? Harith tertinggal winter jacket dia. K. Kasut rasa macam sakit gila. Ada sorang stewardess ni muka dia macam model Korea international + Ailee. Cantik :)
Sebenarnya aku tulis banyak lagi tapi aku cut sebab tak involve pasal Korea pun. Haha. Harith tu adik aku. Ayah pernah kata, sejuk dekat Korea lagi sejuk dari dekat Australia. Aku tak pernah pergi sana so aku buat dunno jelah.

Day one, we visit Nami Island. Ibu kata Winter Sonata berlakon dekat situ sebab tu diorang nak pergi. Aku ikut je. Oh, waktu nak beli tiket tu, guide tu cakap aku duabelas tahun. Weh, sedih weh. Bila family gathering, aku setinggi form three. Pendek sangat ke aku? D: Kwtv. Kitorang naik feri untuk lima minit then poof, welcome tu Nami Island :D

Kat sana ada pokok, itik, and... cute train? Aku tak pandai nak describe so tu jelah aku boleh bagitau pasal Nami Island. Tapi best tau dapat toleh kiri kanan dapat tengok korean guys. Cuma, Kebanyakan korean guys pergi sana untuk dating, takpun hangout. Betulbetulbetulbetullah, aku tak nampak pun hot korean guy. Aku tak taulah sebab mata aku yang susah nak detect budak hot atau memang tak wujud orang macam tu dekat Nami Island.

Day two, kitorang shopping around Namdaemun and Dongdaemun. Then, aku dengan ibu pergi jelajah segala kedai kpop beli barang kpop. Empat kedai kesemuanya. Weehoo. Aku beli t-shirt concert snsd. For only 10,000 won which means 30 ringgit. Dahlah original. Haha. Ciao dulu. Tunggu part two pulak.

I'm so glad I watch Rise of the Guardians and not Twilight :)